להכיר את מבנה הפנים שלך

היי אהובה!

לכל אחת מאיתנו יש מבנה פנים שונה ולכן מחמיא לנו דברים שונים.

לפני שתמשיכי לשוטט בכל הפוסטים בתחומי הביוטי אני אעבור איתך על כמה חוקיי בסיס בכל הקשור לפנים שלך.

נכיר את מבנה הפנים שלך בשביל לדעת איך להתאפר? איך להסתפר? איך לעצב את הגבות?

וגם נכיר את סוג העור שלך בשביל לדעת איזה איפור ללבוש על הפנים? איזו שגרת טיפוח צריכה להיות לך? ועוד מלא טיפים וסודות שיבואו בהמשך….

אז בואי נתחיל קודם בכל סוגיי מבנה הפנים כדי שתצליחי להבין אחת ולתמיד מה המבנה שלך..

יש 5 סוגים של מבנים:

חמשת סוגיי מבנה הפנים

פנים אובליות –  זה המבנה האולטימטיבי (מראה "ביצה") שבו הכל פרופורציונלי וכל מה שתעשי יהיה מושלם . במבנה זה המצח רחב יותר מהסנטר ועצמות הלחיים בולטות , הפנים מתחדדות לכיוון הסנטר .

מבנה אובאלי ופרופורציונלי כמו אצל בלה חדיד המושלמת!

פנים מאורכות – במבנה זה הפנים ארוכות וצרות כל הפנים באותו הרוחב  (המצח , הלחיים וקו הלסת) והסנטר בולט ברוב המקרים.

פנים ארוכות עם טיפונת סנטר בולט כמו אצל שרה ג'סיקה פארקר האהובה שלי!!

פנים מרובעות – די דומה למבנה הפנים המאורכות רק במקרה זה הלסת מרובעת ומודגשת מאוד

מבנה מרובע ושווה רוחב לאורך כל הפנים כמו אצל דמי לובטו המהממת

פנים עגולות – כמו צורת כדור הפנים רחבות יותר באזור הלחיים והרוחב די דומה לאורך כל הפנים.

פנים עגולות ולחיים רחבות כמו אצל כריסי טייגן ההורסת!

פנים בצורת לב – מאוד דומה לפנים האובליות אבל במקרה הזה הסנטר מאוד מחודד ומודגש.

מבנה לב עם סנטר מאוד מחודד כמו של ריס ווית'רספון המוכשרת

אם את עדיין לא בטוחה מה מבנה הפנים שלך נכניס קצת מספרים לעיניין כדי להבין יותר במדויק:

הבדיקה הבאה תוכל לעזור לך

  1. קחי סרגל ושימי לאורך הפנים נגיד לצורך הדוגמא שהאורך הוא 7 ס"מ. חלקי את האורך ב3
  2. בדקי את הרוחב מקצה האף (הנחיריים) עד לקצה הסנטר (התחתון ביותר)

אם המדידה השניה גדולה מהמדידה הראשונה – רוב הסיכויים שהפנים מאורכות

אם המדידה השניה קטנה מהמדידה הראשונה – רוב הסיכויים שהפנים שלך עגולות

אם התוצאות זהות  – רוב הסיכויים שהפנים שלך אובאליות.

עוד שיטה (פחות מתמטית חח…) לבדיקת מבנה הפנים אם את לא ממש אוהבת את עיניין המספרים כמוני J

קחי את סרט המדידה כמו שמדדנו ב"מדריך למציאת מבנה גופך"   (קישור!!!!!) ותתחילי למדוד לפי הצעדים הבאים:

מצח – מתחי את הסרט מרקה לרקה בקו ישר.

רוחב – מדדי את רוחב הפים שלך מאוזן לאוזן  (קצת מתחת לעיניים)

קו לסת – מדדי מצד אחת שלה לצד השני (בדרך כלל משקע לשקע)

קו שיער – המדידה היא לאורך מהנקודה הנמוכה ביותר במצח של קו השיער עד לסנטר.

אז אחרי שעשית בדיקה אחת או אפילו שתיים 🙂 והבנת מה המבנה המדויק שלך  בואי נדבר קצת על סוגיי העור שגם פה יש כמה אפשרויות אני אספר לך על הסוגים המוכרים יותר:

הצעד הראשון למראה עור זוהר ומושלם זה לדעת מה בדיוק סוג העור שלך ולהתנהג אליו בדיוק כמו שהוא צריך! אני רק מזכירה לך כמו שכבר דיברתי בפוסט על "עור פנים זוהר בתוך פחות מחודש" שהעור שלך משתנה כל הזמן אם זה בגלל הגיל, המצב הנפשי, סטרס, שינויים הורמנאליים או אפילו שינויי מזג אויר ועונות וככל שתכירי את עורך טוב יותר ככה תדעי איך להשתנות ולטפח אותו לפי מה שנכון לך באותו הרגע.

עור רגיל – אם את נערה בת 11 יהיה לך עור מושלם באמת רך וחלק אבל אם את כמוני אישה שכבר הספיקה לעבור את גיל ההתבגרות, לימודים, חתונה, היריון, לידה ועוד ועוד אני די בטוחה שזה מורגש על עור הפנים שלך אבל עם כל זה כשזה מגיע למבוגרים אפשר להגדיר עור נורמלי לעור מאוזן ואחיד כה שלא נוטה ליובש או שמנוניות בדרך כלל גם ללא פצעים. אם בורכת בעור כזה חייכי לעצמך במראה ולגמרי תהיי מרוצה ותשמרי עליו כמה שאת יכולה לעוד כמה שנים קדימה

עור יבש –  אם את מרגישה שהעור שלך מתוח ולא רך סביר להניח שיש לך עור יבש – עור ללא לחות נוטה לקמטים לגירוי ורגישות האמת שעור יבש יכול להיות מכל מיני מצבים: שינויים הורמונאליים : הפסקת מחזור, היריון . או אפילו שינוי מזג אויר .

העור היבש בדרך כלל נוצר כשבלוטות החלב לא עובדות כמו שצריך ולכן לא מופרש השמן הטיבעי בפנים והעור מרגיש יבש, מתוח, (לעיתים גם מתקלף) ולא רך וגמיש. כדאי להשתמש במוצרים עשירים בלחות כדי להחזיר את האיזון, הלחות והרכות לעור.

עור שומני – אם את מרגישה ורואה שהעור שלך מבריק רוב היום ושאלת את עצמך למה? התשובה החד משמעית זה שיש לך עור שומני בניגוד לעור היבש הסיבה לעור שומני הוא פעילות יתר של בלוטות החלב וזה קורה בדרך כלל אם את מנקה את הפנים יותר מידי או שוטפת את הפנים בחומרים לא טיבעיים ולא מתאימים לך  אם יש לך עור שמן הוא מצריך הרבה יותר עבודה ממה שחושבים כדי לאזן את רמת השומן בפנים שלך

עור מעורב – אם ענית "כן" להגדרה של עור יבש ואז קראת את ההגדרה של עור שומני וענית "כן" אל דאגה את לא משוגעת אלא פשוט יש לך עור מעורב זאת אומרת שיש לך אזורים נורמלים, אזורים שומניים ואזורים יבשים בפנים. בדרך כלל האזור השמן הוא במצח באף ובלחיים וכל השאר יהיה נורמלי או אפילו יבש ומתוח. אם יש לך עור מעורב כדאי לטפל בעור כמו בעור שמן רק באופן זמני בשביל לאזן אותו ואז כשהוא מתאזן להחליף את שגרת הטיפוח לפי מה שיתחלף אבל על זה נדבר בהמשך.

עור רגיש – נוטה לאדמומיות, אלרגיות, יובש, גירוי או רגישות אם יש לך עור רגיש תדעי שזה יכול להיות בגלל המון סיבות חלקם הורמונאליות וחלקם בריאותיות במקרה של עור רגיש אני תמיד ממליצה לבקר את הקוסמטיקאית שלך פעם בחודש ולהשתמש במוצרים הכי טבעיים שאת יכולה.

אם את רוצה לשפר את העור שלך פלאים כדאי לך לקרוא גם את המדריך "מראה פנים זוהר בתוך פחות מחודש" ואת תיראי איך שינוי בשגרת החיים שלך יכול לגמרי לצאת החוצה בעור הפנים שלך.

אז עכשיו כשאת יודעת מה מבנה הפנים שלך ומה סוג העור שלך אני ממליצה לך להמשיך ולעקוב לעוד המון טיפים מעולם הסטיילינג והביוטי במיוחד בשבילך! ולדעת בדיוק איך לעשות ומה בהתאם למי שאת!

 

שלך,

לינוי ברנס

בא לך עוד?? כנסי לקרוא ↓