לשמור על שיער בריא

היי לאב!

אם יש נושא שיקר לליבי ועד היום אני מתמודדת איתו זה השיער.

כל יום אני לומדת משהו חדש ואני אוהבת לנסות דברים חדשים ומבטיחים אבל, וזה אבל גדול (!) יש דברים בסיסיים שחייב לעשות כדי שהשיער יישמר ויהיה זוהר ובריא למרות השינויים והנזקים של הסביבה.

בתור אחת שאצלה שיער זה תחביב ואוהבת לעשות שינויים כל שני וחמישי בערך אני חייבת לשמור עליו מהבסיס אחרת הוא לא ישרוד את הנזקים הסביבתיים. וכן, אני יודעת שיש המון טרנדים בשיער אם זה צבע ואם זה ארוך, קצר, חלק, תלתלים, פזור או מורם זה לא משנה אני מתההה על השינויים בשיער אבל אני לא מתפשרת על איכות כי מעבר להכל חשוב לי שהשיער יהיה בריא ומלא . אז ריכזתי לך כמה טיפים מזהב שלי ממש עוזרים לשמור על השיער ולהפוך אותו לזוהר ובריא יותר אפילו בקיץ המוגזם שלנו .

תזונה, מים ופעילות גופנית – כמו כל דבר גם כאן מה שתכניסי לפה מאווווד משמעותי. תזונה נכונה ומאוזנת תיתן לך מענה הכי מהיר לשיער בריא ומלא. אוכל עשיר בויטמין E אומגה 3 וסיבים תזונתיים הכי מומלצים. בפוסט של איך לשמור על עור בריא וזוהר נתתי דוגמאות למאכלים האלו. וכמובן לא לעשות לך איזשהי דיאטה דראסטית שתזעזע לך את כל המאגרים כי אז לא רק שהשיער לא בריא הוא גם יתחיל לנשור. יחד עם כל האוכל חשוב גם הנוזלים – מים, מים, מים!! המים נותנים לחות ופשוט עובדים באופן פלא כמו תרופת קסם שמשפיעה הכי מהר שאי פעם תוכלי לדמיין גם לעור הפנים וגם לשיער והי, זה בחינם 🙂  

פעילות גופנית בהקשר ישיר לתזונה הנכונה יוצר זרימת דם טובה בגוף שמעודדת צמיחת שיער חדש בריא ועל הדרך את מחטבת את הגוף קצת מה יותר טוב מזה??

שמפו ומסיכה לפי הצורך – אם יש משהו שממש עזר לי והביא לי תוצאות מהירות זה שהפסקתי לחפוף כל יום לפני שתחשבי איזה נוראית אני  תנסי את זה – לחפוף יום כן יום לא, תאמיני לי השיער שלך לא צריך יותר מזה ואת תיראי שהשיער יהיה פחות מפוצל ופריזי ואם יש לך בעיית שומניות כמו שלי יש שמפו יבש כמו שהמלצתי בפוסט על המוצרים שאני לא יכולה בלעדיהם ייתן לך אחלה פתרון. ממליצה לך לחפוף עם שמפו שמתאים לך לסוג השיער ולעונה ופעמיים שלש בשבוע לעשות מסכה טובה אחרי השמפו. אני משתמשת ב"אמיקה" (מדהימה מדהימה מדהימה!!!) והאמת שכל המוצרים של אמיקה מעולים שווה לך לנסות גם את השמן הטיפולי, השמפו והספריי מגן לחות המדהים שלהם אין אירוע שהוא לא מציל אותי!

מגבת ומסרק אחרי המקלחת – כמה פעמים את מייבשת את השיער עם המגבת? עוטפת אותו חזק מידי? או מסרקת כשהשיער רטוב ? השיער אחרי מקלחת במצב הכי שברירי ועדין ולכן, אחרי המקלחת מומלץ בכלל לא להסתרק אלא לייבש אותו בטפיחות ולא בשפשוף ולסרק רק אחרי שהוא מתייבש מעט ולא לגמרי רטוב ושברירי ואם עדיין את חייבת מיד אחרי המקלחת עדיף לסרק את השיער בעדינות מלמטה למעלה ולפתוח את הקשרים קודם כדי לא לתלוש ולפצל אותו עוד. טיפ נוסף – זוכרת שדיברנו על זרימת דם כמה היא טובה לשיער בסעיף של הפעילות הדופנית למעלה? אז במקלחת עצמה תעשי לעצמך מסאז' בקרקפת זה מעודד זרימת דם ונותן את אותה פעולה לצמיחת השיער רק תזכרי לא חזק מידי כדי לא לגרום לתלישת השיער.

מחליקים והחלקות – טוב בהקשר הזה אני לא באמת צריכה לחדש לך יותר מידי כולנו יודעות מה הנזקים של זה. אבל, אם בכל זאת את מהמכורות תשתדלי להחליק לעיתים רחוקות יותר בחום פחות גבוה ותשתמשי במסכה וסרום שיגנו לך על השיער מהחום.

באותו נושא ממליצה לך גם להגן על השיער מהשמש כי היא ליטרלי שורפת את השיער ומזיקה לו ממש. תתחילי לשים כובעים זה גם שיקי ברמות וגם מגן עלייך מהשמש אז מה יותר טוב מזה??

פגישה עם הספר פעם ברבעון – אין מה לעשות יקירתי אי אפשר לוותר על זה חייב לפתח מערכת יחסים קרובה עם הספר שלך. ההמלצה הכי טובה בשבילך היא לעשות קצוות פעם בחודש. ואם אין לך זמן או שפשוט לא מסוגלת תעשי פחות פעם ברבעון (כל שלושה חודשים) זה המקסימום כדי לתת לשיער שלך ריענון שטוב לו ואת תיראי שהוא יהיה בריא יותר ללא קצוות מפוצלים ואפילו ייארך מהר יותר!

בדיקת דם האמת שאם עשית את כל הטיפים כאן ולא ראית שינוי אחרי תקופה של חודש בערך אולי חסר לך כמה ויטמינים או ברזל או משהו בסגנון ולכן כדאי לעשות בדיקת דם כדי לדעת שהמאגרים שלך תקינים.

אז אלו הטיפים שלי אלייך.. ספרי לי איזה עוד המלצות יש לך כי כמו שהבנת אני אוהבת להתחדש ולנסות דברים נוספים כל הזמן ..

 

שלך,

לינוי ברנס

בא לך עוד?? כנסי לקרוא ↓